یادداشت های من

تراوشات ذهنی من

یادداشت های من

تراوشات ذهنی من

!!

غروب

ممکن است شما از شکست خوردن ناامید و مایوس شوید
!!ولی اگر امتحان نکنید فنا خواهید شد

!!!!آیا شما هم به اینترنت معتاد هستین؟


سلام

امیدوارم خوب و سرحال باشین. من چند وقت پیش یک مطلب جالب در مورد اینترنت دیدم که نشون میده من و شما چقدر به اینترنت معتاد هسیتم!!!

دیدم بد نیست که این را من هم در وبلاگ بنویسم تا شما هم استفاده کنید. خوب برای انجام این آزمون مثل همه آزمونها یک قلم و کاغذ بردارید و شروع کنید به خوندن سوالات و امتیاز دادن به خودتون. حالا بریم سراغ سوالات:

۱- آیا هنوز هم به هنگام شنیدن کلمه موش به یاد همان حیوان موذی عاشق پنیر و گردو می افتید؟ بله(۰) خیر(۱۰)

۲- به نظر شما منظره درخشان صفحه نمایشگر در یک اتاق تاریک شباهتی به منظره ماه شب چهارده در آسمان تاریک دارد؟ بله(۰) خیر(۱۰)

۳- اگر دو هفته به اینترنت دسترسی نداشته باشید چه احساسی پیدا خواهید کرد؟
- موضوع مهمی نیست(۰)
- تصور چنین وضعیتی راحت نیست(۵)
- بدون اینترنت هم مگه می شه زندگی کرد؟(۱۰)

۴- میزان دسترسی شما به اینترنت چقدر است؟
- دو بار در هفته و یا کمتر(۰)
- بین سه تا شش بار در هفته(۵)
- یک بار در روز یا بیشتر(۱۰)

۵- داشتن کامپیوتان چقدر برایتان با اهمیت است؟
- ارزش آن در حد وسایل دیگر است(۰)
- حاضرم یک ماه پول توجیبی و یا درآمدم را بدهم تا کامپیوترم را داشته باشم(۵)
- اگر برای داشتن کامپیوتر یک سال از عمرم را هم بخواهند باز هم کم است(۱۰)

۶- در ارتباط اینترنتی تان چقدر از صورتک ها Smiley Faces استفاده می کنید؟
- این Smiley Faces اصلا چی هست؟(۰)
- موقع چت کردن معمولا استفاده میکنم.(۵)
- هر جا اثری از من باشد صورتک ها هم هستند حتی در ایمیل هایی که می فرستم.(۱۰)

۷- زمانی که به مسافرت می روید دلتان برای کامپیوترتان هم تنگ می شود؟ 
بله(۱۰)  خیر(۰)

۸- آیا تعداد دوستانی که برایشان ایمیل می فرستید بیشتر از دوستانی است که به آنها تلفن می زنید؟ بله(۱۰)  خیر(۰)

۹- آیا زیاد پیش می آید که زمان کار کردن با کامپیوتر صدای فریادهای مکرر افراد خانواده برای حضور شما بر سر سفره غذا مزاحم کارتان شود؟ بله(۱۰)  خیر(۰)

۱۰- اگر مادرتان خانه نباشد احتمال دارد غذایتان را هم پای کامپیوتر بخورید؟بله(۱۰)  خیر(۰)
 
خوب حالا امتیازاتی را که دادین جمع بزنید و بعد توضیحات زیر را بخونید (البته من توضیحات امتیازات را به صورت خلاصه نوشتم!!):

۰ تا ۳۰ امتیاز: شما جان سالم به در بردید و به کامپیوتر نه تنها معتاد نیستید بلکه همانند دیگر وسایل به آن نگاه می کنید و شخصی اجتماعی هستید.

۳۵ تا ۷۰ امتیاز: برای شما این دنیای مجازی اهمیت دارد ولی هنوز نتوانسته زندگی شما را به طور کامل تصرف کند پس مراقب خودتون باشید!!

۷۵ امتیاز به بالا: شما که دیگه کارتون تمام هست و یک معتاد به تمام معنا هستید و اگر زمانی کامپیوتر و اینترنت را از شما بگیرند دنیا را تیره و تار می بینید و تنها راه نجات شما دوری از کامپیوتر و اینترنت برای چند روز است البته برای چند روزعصبی خواهید بود ولی بعد درست میشه!!! 
در ضمن نتیجه امتحان من قبلا 85 شد خودتون می فهمید من در چه وضعیتی بودم !!! اما حالا که ترک کردم اوضا احوالم بهتره ، اگه تو ترک مشکل داشتید می تونید رو کمکم حساب کنید!!!!

أی کاش

أی کاش چون کوهی استوار عزمی راسخ داشتم .

أی کاش ماهی دریا بودم تا از رودخانه به دریا و از دریا به اقیانوس نامتناهی عشق می رفتم .

أی کاش عشق ها چون گلوله برفی نبودند تا وقتی آتش کینه برپا شود آب شود و فرو ریزد .

أی کاش اصلا کینه نبود نبودند تا مهر بوجود آید .

أی کاش دوست داشتن  و عشق ورزیدن بر مزاق همه گوارا و شیرین  بود .

أی کاش همه به هم عشق می ورزیدند تا گل لبخند از لبان کسی چیده نمی شد.

ای کاش خنده ها چون ستاره های آسمان گم نمی شدند و مردم ستارهایشان را در آسمان دل

گم نمی کردند .

أی کاش ستاره وماه و خورشید در کنار هم برای ما ایام را سپری می کردند .

أی کاش روشنایی روز وتیرگی شب باهم ترکیب میشد وزمانی را بوجود می آورد .

أی کاش آسمان آبی تر از آبی بود یا به رنگ سرخ غروب . 

أی کاش برای هیچ قلبی غروبی وجود نداشت .

أی کاش دوستی ها چون چنار کهنسالی در کنار کلبه متروکی نبودند که طلوعی

جانبخش وغروبی جانکاه داشته باشند .

أی کاش جداییها برای به هم پیوستن ها بود .

أی کاش هرگز خزان نبود تا نیلوفرهای آبی و لادن‏ها پژمرده شوند .

أی کاش ایام سپری می شد ولی خزان عمر نمی رسید .

أی کاش روح خسته دل آزردگان پری کشد به نقطه اوج فلک و گلواژه لبخند را بر لبان آنها ظاهر کند.

أی کاش پرندگان زبان صحبت می گشودند تا شوق پرواز را وصف کنند .

أی کاش صدای پای عشق در گوش دالان زمان بپیچد.

أی کاش عشق شوری نداشت تا جان انسانها را در بوته سودا بیاندازد.

أی کاش تمام پنجره ها رو به ماه وستاره و گلستان وفا باز می شد تا غرور نبود .

أی کاش بادها می وزیدند و عطر یاسها را به مشام ما می رساندند .

أی کاش از دشت آرزو یک سبد شقایق سرخ می چیدم

      و أی کاش هیچ چیز نبود برای همه چیز

      أی کاش بادها همیشه باشند برای وزیدن

      ستاره ها برای چشمک زدن

      قلب ها برای عاشفانه تپیدن

      سارها برای خواندن و

      مرگ برای بقای دوباره

      و أی کاش خداوند عشق ، غرور و دروغ  را نمی آفرید  تا انسان با غرور بخاطر عشق دروغ بگوید .

 

 

انگشتر هزار نگین

همه شب خواب میبینم که آسمون آبی شده

این شب تارو سیاه دوباره مهتابی شده

می بینم صبح شده و راز مگوی من و تو همه جا

میون مردم شهر دوباره آفتابی شده

بیا تا با هم بشیم انگشتر هزار نگین

هر نگین یه آسمون با ماه و خورشید هم نشین

بیا تا آشتی بدیم گلای سرخ رو با خزون

بیاریم مهتاب رو امشب روی بوم خونمون

دل به آتیش بزنیم و دست بدیم به دست هم

ورداریم سنگ غمو از روی دوش آسمون

بیا تا با هم بشیم انگشتر هزار نگین

هر نگین یه آسمون با ماه و خورشید هم نشین

چه خوبه جادو کنیم با هم بریم پیش خدا

تا کلید گنج عشقو بذاره تو دست ما

ببره ما رو یه جا تو سرزمین پریا

میون ابرا روی قالیچه ستاره ها

 

!!!تحول

حس می کنم داره تو زندگیم یه تحولاتی ایجاد میشه ، نمی دونم چقدر به نفعمه ! اما اولین باره که عقل و دلم همراه شدن و هر دو یه چیز رو می گن .

شاید اینا نشونه هایی از آغاز یه فصل جدید تو زندگیم باشه ، این فصل خیلی قشنگ داره شروع میشه ، امیدوارم همینطور ادامه پیدا کنه ..........

---------------------------------------------------------------------------------

راستی نظر خواهی بلاگ اسکای درست شده ولی من فعلا نظر خواهی قدیمی رو هم میذارم شما لطفا تو قسمت نظرات نظر بدین .

امروز

 دیروز را فراموش کن ... هر چه بود فقط غباری بیش نیست .... امروز باش .... هر روز که صبح از خواب بیدار می شوی بدان که این فرصتی است که می توانی با آن دنیا را بگردی و تجربه کسب کنی ... هر روز و هر لحظه یه زمان جدید است ... زندگی چیزی جز مجموعی از فرصتهای جدید نیست ... بشرط اینکه بدون ترس بلند شوی و حرکت کنی ..... بدان هیچ چیز قوی تر از قلب یک داوطلب نیست

!کمک

سلام
فکرکنم نظرخواهیم دچار مشکل شده
کسی یه نظر خواهی خوب سراغ نداره